از کجاها به اين ص�حه سر می زنند؟

Powered by Blogger
ATOM Feed

Archive


www.flickr.com
[ شنبه، بهمن ۲۹، ۱۳۸۴ ]  ::  [ حامد. د ]
سلام به همه‏گی / دومورد فني هست که به عرض دوستان مي‏رسونم:

1. آلبوم فليکر
اگر به بالاي صفحه‏ي وبلاگ دقت کرده باشين، ديدين که آلبوم فلکير وبلاگ جمعی برق 79 هم راه‏اندازي شده. هدف از راه‏اندازي اين آلبوم گردآوري تصاوير بچه‏ها از دوران دانشجويي، دوران فعلي، دوران کودکي و... خلاصه هر عکس مربوط و نامربوطي‏است که دوستان دوست‏دارند داشته باشند و به بقيه هم نشون بدن. باري، اين آلبوم راه‏اندازي شده و منتظر عکس‏هاي شماست. عکس فرستادن در فليکر خيلي راحته، کافيه که به سايت وارد بشي، بعد sign in رو انتخاب کني، سپس لاگين کردن با آي‏دي ياهو رو انتخاب کني و با يوزر/پسي که داري لاگين کني. من يوزر/پس رو براي اعضاي فعال فرستادم. اگر شما نداريد و مايل به فرستادن عکس هستيد، کامنت بذارين يا به من ايميل بزنين تا براي شم هم ارسال کنم. داشتم مي‏گفتم لاگين مي‏کني بعد از اون upload رو انتخاب مي‏کني و بقيه‏اش ديگه معلومه. کار با فليکر به سادگي کار با يک ايميل ياهوست که همه ماشالله در اون استاديد!
فقط درهنگام فرستادن عکس به چند نکته توجه داتشه باشيد:
الف. از اونجايي که اکانت گرفته شده رايگانه، حجم محدودي داره (ماهانه 20 مگابايت) پس لطفا رعايت حجم رو کرده و عکس‏هاي خيلي سنگين و به تعداد زياد آپلود نکنيد. [مگر اينکه دوستان خارج نشين مثل نويد، لطف کنند و يک اکانت pro برامون بگيرين! ;) ]
ب. هر عکسي مايليد بذاري به جز دو مورد، يک، عکس‏هاي چندنفره که همه‏ي اعضا از انتشارش راضي نيستند. دو: کاريکاتورهاي پيامبر اسلام!
همينا!

2. پروفايل اعضا
اگر باز هم دقت کرده باشين و به ستون سمت راست نگاهي انداخته باشين، متوجه شدين که ليست اعضا از حالت قبلي خارج شده و فرم جديد به خودش گرفته. در اين حالت جديد که کار خود بلاگره و مثل حالت قبلي، دستي و توسط من مرتب نشده، ليست تمام اعضا اعم از فعال و نيمه فعال و غير فعال اومده و لينک شده به پروفايل‏اعضا. از اونجايي که پروفايل اکثر اعضا غير فعاله با کليلک برروي نام اعضا معمولا به سرانجامي نمي‏رسيد درحاليکه مثلا اگر روي اسم من کليل کنيد به صفحه‏اي مثل اين مي‏رسيد که پروفايلي است با عکس و تفصيلات. از همه‏ي اعضا تقاضا دارم که پروفايل‏هاشون رو فعال کنند و تاجايي که مايلند بخش‏هاي مختلشو پر کنند. لزوم نداره که اطلاعات دقيق و درست با عکس و... باشه فقط از اين حالت ضايع فعلي خارج بشه کافيه!
براي تکميل و فعال کردن پروفايل‏ها هم کافيه لاگين کنيد، بعد از ستون سمت راست همانطوري که در تصوير زير مي‏بينيد تکميل پروفايل رو انتخاب کنيد:



بعد درصفحه‏ي بعدي عبارت Share my profile رو تيک بزنيد ومشخصاتتون رو تاجايي که علاقه‏مندين تکميل کنيد. اگر چندتا وبلاگ دارين و مي‏خواين در پروفايلتون اسامي بعضي‏ها‏ش نشون داده نشه، کافيه قسمت Select blogs to display ، فلش آبي‏رنگ رو انتخاب و وبلاگ‏هاتون رو مشخص کنيد.



براي عکس هم مثل من مي‏تونيد از عکس‏هاي پروفايل اورکات يا قزاقتون استفاده کنيد، کافيه لينکشو با properties گرفتن از عکستون بردارين و در قسمت مربوطه paste کنيد.
اگر همه عکسشونو بذارن، تصميم دارم قالبو طوري دست‏کاري کنم که در پست‏ها به جاي نوشتن نام اعضا قبل از مطالبشون تصوير يا آيکون‏شون نمايش داده بشه، جالبه، نه؟

همين. از روده‏درازي‏اي که کردم عذر خواهي مي‏کنم، اميدورام همکاري‏هاي لازم رو بفرماييد! متشکرم.


..................................................................................................................................