از کجاها به اين ص�حه سر می زنند؟

Powered by Blogger
ATOM Feed

Archive


www.flickr.com
[ چهارشنبه، مرداد ۱۲، ۱۳۸۴ ]  ::  [ Hemnik ]
سلام،
چند وقت پیش (خیلی دور)، حامد! به من گفتی در مورد درس خوندن در دانشگاه های خارج، نحوه اقدام کردن و ازین قبیل مسایل بنویسم. اون موقع خیلی سرم شلوغ بود و نشد که بنویسم. به هر حال الان من حاضرم. فکر کنم اگر با سوال های خودتون شروع کنیم بهتر باشه. اگر سوالی هست در کامنت بنویسین و اینجوری با هم بده بستون می کنیم.

موفق باشین،
حسام

راستی، فارغ التحصیلی های جدید مبارک.

................................................جواب ها.....................................................
خوب، فعلاً جواب سوال های حامد:
1) عنوان رشته ای که می خونم: " تکنولوژی و سیستم های مخابرات دیجیتال". درس های این رشته: -مخابرات دیجیتال -آمار و احتمالات -تحلیل کاربردی سیگنال -ارتباطات کامپیوتری -فشرده سازی داده -مایکروویو(اختیاری) -ماهواره در مخابرات (اختیاری) -مخابرات بی سیم - و.... که همه درس ها کلی پروژه و آزمایشگاه دارن. × نمی دونم در چه گرایشی در ایران می گنجه، اگر گرایش مخابرات دیجیتال هست، قاعدتاً باید همانند باشن.
2) هزینه بسته به نوع زندگی، جای خونه، قیمت کرون سوید و...متفاوت در میاد، اما به طور تقریبی میشه گفت دسته پایین بین 3500 تا 4500 کرون در ماه در میاد با همه چیز از کرایه خونه تا... خوشبختانه دانشگاه مجانی هست و خود دانشگاه هم حدود 5000 کرون در پایان سال اول به همه دانشجوها کمک می کنه که بلا عوض هم هست و فقط هم یک بار هست. قیمت یک کرون هم بین100 تا 125نوسان داره.
3) تفاوت دانشجوهای اروپایی!!! امممممم... والا شاید بشه گفت دیده عملی و کاربردیشون قویتره.
4) کار دانشجویی متاسفانه اینجا خیلی خوب نیست، یعنی کار کم هست و بیشتر کارها هم نیاز به زبون سویدی داره. کار همه نوع هست دیگه، مثلاً پست محلی برای روزنامه، گارسون، کار تخصصی و... ولی کلاً سخت کار گیر میاد و در ضمن سال اول اینقدر درس ها زیاد و سنگین هست که کمتر فرصت کار پیش میاد.
----------------------------------------------------------
×× کشور سوید به زبان سویدی اِسوِریگ (Sverige) گفته میشه. سویدی که ما میگیم از زبان فرانسه هست.
---------------------- سوال های پرهام -----------------------
دوباره سلام پرهام و همه.
پرهام جان، همونطور که قبلاً بهت گفتم، من درسام تموم شده و فقط پروژه (تز) مونده که هنوز شروع نکردم و تقریباً یک سال دیگه کار دارم.
1) جواب سوال اولت رو فکر می کنم بهتر باشه در یک پستِ جدا بنویسم(به زودی انشا...).
2) یک مساله اینه که بعضی از دانشگاه ها بعضی از مدارک فوق لیسانس ایران رو ممکن قبول نکنن و یا همش رو قبول نکنن. پذیرش برای فوق به نظرم راحت تر هست چون ظرفیت پذیرش هم بیشتره. به نظره من ما توی ایران از نظر علمی مشکلی برای فوق نداریم اما چیزی که خیلی فرق داره سیستمِ آموزشی و امکانات هست، من بیشتر روی سیستم آموزشی تاکید می کنم و از سیستم کنونی دانشگاه های ایران خیلی راضی نیستم. به هر حال اگه من سعی کردم اینجا فوق بخونم، احتمالاً اینجا رو ترجیح می دادم.
----------------------سوال آقای سید محمد-------------
سلام، مرسی از اطلاعاتتون. اینجا فوق 60 واحد هست که 40 واحد درس و 20 واحد پروژه هست. تمام 40 واحد درس در یک سال تحصیلی (4تا نیم ترم) ارایه میشه که برنامه رو سنگین میکنه.



..................................................................................................................................