از کجاها به اين ص�حه سر می زنند؟

Powered by Blogger
ATOM Feed

Archive


www.flickr.com
[ جمعه، شهریور ۰۴، ۱۳۸۴ ]  ::  [ ali ]


1. هفته پيش شبکه سوم رسانه ملی اقدام به پخش روايتی اسلامی از فيلم "سينما پاراديزو" به کارگردانی برادر "جوزفه تورناتوره" کرد و با اين عمل حيرت تمامی اهل فن و حتی خود کارگردان را نيز برانگيخت. نسخه سه ساعته فيلم درحدودا دو ساعت به سبکی محير العقول خلاصه شده بود، ضمنا دايلوگهای فيلم هم به گونه زيبا اسلاميزه شده بودند در زير نمونه ای از اين هنر را ميخوانيد:

توتو:" النا تو دختر خيلی خوب و نجيبی هستی و من قصد ازدواج با تو را دارم ( النا می خندد) ،خواهش ميکنم با من ازدواج کن."
نسخه اصلی :
توتو:" النا تو خيلی زيبا هستی، من عاشقتم ( النا می خندد)،حتی وقتی میخندی زيباتر ميشوی ."

برادری که قبل از آغاز فيلم به نقد فيلم پرداخته با افتخار از اين ميگويد که يکی از مضامين فيلم نفی سانسور در غرب است،ايشان درست ميگويند در نسخه اصلی فيلم چنين است اما در نسخه ای که ما ديديم اين قسمت از فيلم هم سانسور شده است.
البته نبايد اين را هم ناگفته گذاشت که از همين برنامه، فيلمهای خوبی با سانسور قابل تحمل هم پخش شده است .

2. ميخوام از اين به بعد اطلاعات کمی رو که از سيستمهای کنترلی و ابزار دقيق دارم با دوستام سهيم بشم اميدوارم بتونم چيزی ياد بگيرم و بالعکس.
کسانی که درس ابزار دقيق رو پاس کردند پيش زمينه خوبی نسبت به انواع سنسورها دارند، ولی خوب حالا سنسور چطور اطلاعات خود رو به اطاق کنترل ميفرستد؟
در قديم از استاندارد 4 و 20 ميلی آمپر استفاده ميشد، به اين معنی که 4 ميلی آمپر همان مفهوم صفر و 20 ميلی آمپر مفهوم 100 درصد بود. در دهه نود استانداردی به نام " هارت" باب شد که سنسور به کمک وسيله ای به نام ترانسميتر که در محل سنسور نصب ميشود ، اطلاعات را بصورت آنالوگ و ديجيتال به کنترل ميبرد. ولوها يا همان دريچه های قابل کنترل هم با همين استاندارد کنترل ميشوند.
اطلاعات کاملتر رو ميتونين اينجا پيدا کنين.



..................................................................................................................................