از کجاها به اين ص�حه سر می زنند؟

Powered by Blogger
ATOM Feed

Archive


www.flickr.com
[ پنجشنبه، مرداد ۰۱، ۱۳۸۳ ]  ::  [ حامد. د ]
چند لينک و يک ايده
وبلاگ همه ي برو بچ برق: يک وبلاگ خوب و مفيد پر از لينکهاي بدرد بخور فقط حيف که پرشين بلاگه و پره از کدهاي جواد اسکريپت!
سايت جادي الکترونيک: يک سايت خوب و فارسي که توش چندتايي پروژه ي کامل هست به همراه مقداري مدارات ساده و کاربردي. يک ايده ي خيلي جالب هم داره به نام Floppy_Robot که جون مي ده براي يک کار تيمي و سرگرم کننده.
بازار قطعات اکترونيک ايران: هدفش يافتن و سفارش دادن قطعات الکترونيکه، اما من هنوز موفق به انجام چنين کاري نشدم، اگر کسي تونست اين کارو بکنه به من هم خبرشو بده.

و اما نظر سنجي: اولا که خيلي نا اميد شدم از استقبال زياد دوستان،  کلا 9 نفر راي دادند که حتي از تعداد اعضاي اين وبلاگ هم سه نفر کمتره! ثانيا چون هيچ موردي هنوز به اکثريت نرسيده مي ذاريمش فعلا براي خودش باشه!

     ايده:

مقدمه
همانطور که مي دانيم امروزه سيستمهاي ديجيتالي مبتني بر ميکرو پرسسورها و ميکرو کنترلرها رشد فزاينده اي داشته اند، با اين سيستمها کنترل فرآيندها و ابزارها به صورت نرم افزاري و دقيق و تا حدود زيادي خطي امکان پذير شده است. در اين بين پتانسيومترهاي ديجيتال نقطه ي پيوند مابين سيستمهاي ديجيتالي و سيتمهاي آنالوگ هستند. بوسيله ي اين قطعات به عنوان مثال مي توان به صورت ديجيتالي و با تغيير مقاومت، بهره ي يک تقويت کننده و يا پهناي باند ي يک فيلتر را کنترل کرد. در اين نوشته ما به معرفي پتانسيومترهاي ديجيتال Maxim از کمپاني DALLAS Instrument مي پردازيم و بعضي از کاربردهاي اين قطعه را که در يادداشتهاي کاربردي پايگاه اينترنتي اين کمپاني موجود است بررسي مي کنيم.

پتانسيومتر ديجيتال چيست؟
پتانسيومتر ديجيتال از مقاومتهاي نردباني به همراه سوئيچهاي FET استفاده مي کند. شکل زير ساختار پتانسيومتر DS2890 را نشان مي دهد:



     ادامه ي اين مطلب به زودي.

اين نوشته بخشي از مقاله ايست که من براي آز-الکترونيک سه نوشتم و الآن مشغول تبديل اون به نسخه ي HTML براي پابليش توي وب هستم. پيشنهاد من اينه که هرکس چنين مقالاتي داره که داره گوشه ي هاردش خاک مي خوره، بفرسته براي من تا HTML اش کنم و بذارم توي وب شايد به درد کسي خورد.




..................................................................................................................................