از کجاها به اين ص�حه سر می زنند؟

Powered by Blogger
ATOM Feed

Archive


www.flickr.com
[ چهارشنبه، فروردین ۲۶، ۱۳۸۳ ]  ::  [ حامد. د ]



چگونه در بلاگر مطلب پابليش کنيم؟

از اونجايي که اين وبلاگ در حال عضوگيري است و اعضاي جديد با چگونگي نوشتن در وبلاگ آشنا نيستند (و يا بدليل ترس از ندانستن ِ چگونگي اين کار در عضو شدن دودل هستند) در اين نوشته چگونگي مطلب نوشتن در بلاگر را به سمع و نظر شما خوانندگان عزيز مي رسانم:

1. وارد سايت Blogger.com شده و در قسمت SIGN IN بوسيله ي username و password ي که هنگام ثبت نام انتخاب کرده ايد، لاگين نماييد.

2. در صورت درست وارد کردن username و password به صفحه ي جديدي وارد مي شودي که در واقع همان صفحه ي قبلي است اما ستون سمت راست آن تغيير کرده است، از اين ستون، روي نام وبلاگ يعني Group Weblog of Elec Students کليک کنيد.

3. وارد صفحه ي اصلي که محل نوشتن و ويرايش مطالب است مي شود. اين صفحه به فرم شکل زير است:



در قسمت سفيد رنگ مياني صفحه مطالب را مي نويسد و با زدن دکمه ي Preview Your Post(فلش زرد رنگ در شکل) آنرا پابليش مي کنيد. به چند نکته دقت کنيد:
الف. سعي کنيد مطالب خود را قبلا در يک اديتور (مانند WORD) تايپ کرده و در اين صفحه تنها آنها را Paste نماييد.
ب. بعد از نوشتن مطالبتان در اين صفحه، بهمريخته و بدون رعايت فونت و جهت نوشتن (چپ به راست) خواهد بود. نگران اين مطلب نباشيد. پس از پابليش شدن، در صفحه اصلي درست ديده خواهند شد.
ج. اگر مطلبي که مي نويسيد انگليسي است و طبعا مي خواهيد در صفحه ي وبلاگ با آرايش چپ به راست ديده شود، به دليل تنظيم شدن صفحه اصلي براي مطالب فارسي، به صورت راست به چپ ديده مي شود.(خطاب به Quill: نگران نباش، راه حلش چندتا کد ساده است که بعدا به ت مي گم)

4. مي توانيد از دکمه هاي B و I به ترتيب براي بولد و ايتاليک کردن قسمتهايي از نوشته که انتخاب (High Light) کرده ايد استفاده نماييد.

5. براي اينکه در قسمتي از نوشته به صفحه اي لينک بدهيد مي توانيد از اين دکمه (فلش قرمز رنگ در شکل) استفاده کنيد. مطلب مورد نظر خود را انتخاب مي کنيد، سپس اين دکمه را مي زنيد و در صفحه ي کوچکي که باز مي شود لينک مورد نظر را وارد مي کنيد.
توجه: با انجام مراحل 4 و 5 کدهايي توسط اديتور وارد صفحه مي شود که ممکن است بازهم صفحه به نظر شما بهمريخته بيايد اما اينگونه نيست و در صورت اجراي درست اين مراحل، نتيجه به درستی در صفحه ي اصلي وبلاگ ديده خواهد شد.

6. حالا نوبت ديدن نتيجه است! دکمه ي Preview Your Post(فلش زرد رنگ در شکل) را بزنيد تا به صفحه اي جديد برويد که پيش نمايش نوشته را به شما نشان مي دهد. در اين صفحه بازهم جهت و فونت نوشته درست نيست (که ايرادي ندارد) اما ساير ويرايش ها همچون بولد و لينک و ... اينجا ديده مي شوند. در اين گام يا مي توانيد مطلب را دوباره اديت کنيد (زدن دکمه ي RE-EDIT) و يا انکه آنرا منتشر کنيد(زدن دکمهPublish Your Post)

7. توسط دکمه ي View Blog (فلش سبز رنگ در شکل) مي توانيد صفحه ي اصلي وبلاگ را مشاهد کنيد و همچنين با فشردن دکمه ي Manage Posts مي توانيد بازهم به تغيير و ويرايش و يا احيانا Delete کردن نوشته هاي خودتان بپردازيد.

اميدوارم هرچه زودتر اولين مطلب شما را در اين وبلاگ ببينيم.


..................................................................................................................................